Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 25 de setembre del 2012

L´ANIMA ES AL CERVELL (Eduard Punset)

AQUEST ARTICLE HA ESTAT RECUPERAT DE L´ANTIC  TROBADOR            DILLUNS 16 DE JULIOL DEL 2007


 


Edicions Aguilar. Biblioteca Redes TVE

Personatge molt conegut en la vida social-politic-cultural catalana, l´Eduard, dirigeix i presenta actualment, el programa Redes a TVE. Un programa rigorós e interessant, on els “artistes invitats” son investigadors científics de primera línia en tot el mon.

El llibre en qüestió ve a ser una mena de recull, molt ben connectat d´uns determinats programes, que fan referència monogràfica al tema que ens ocupa, utilitzant un llenguatge molt clar, i sense abusar-ne de la terminologia científica per tal de millorar la divulgació d´un tema tan controvertit.
Personalment quant el vaig acabar de llegir, vaig tenir la agradable sensació de conèixer-me una mica més i millor, tanmateix a tots els que m’envolten, si més no, una pregunta em va sorgir de forma espontània... “L’ànima està en lo cervell ?

Sense desmerèixer-ne una bri l´obra, he de manifestar la meva humil disconformitat... veureu; no em tinc pas per cap mena de científic, ni filòsof, ni pateixo de mals religiosos, no obstant això, si que guardo consciencia del que soc. Potser això que acabo d´escriure resultarà un xic agosarat, ara bé, com esser humà i lliure pensador, opino que no podem confondre un òrgan excepcional, misteriós, i a traves del qual tenim consciencia del que som, a més de pensar, recordar i moltes altres funcions, amb l´ànima, i molt menys afirmar que està en el seu interior. Senzillament crec que es comet un acte extremadament reduccionista i pretensiós.

Amb l’absent intenció de frustrar als investigadors que s’aventuren per aquestes conrades, crec sincerament que l´ànima, mai sabrem precisament com es, ni on resta ubicada, (si es que ho està) ja que la seva profunda subtilitat la fa inconquerible per la racionalitat científica, si més no, tots sense excepció la posseïm, (o ens posseeix)  i sense cap mena de dubtes, la trobarem indefectiblement en un moment determinat de les nostres existències, llavors amb tota seguretat, no disposarem de cervell per tal d’estudiar-la, ni falta que ens farà !!.



Quim





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada